ویژگی های یک اصطبل خوب – قسمت اول

 

در این مقاله نکات خوبی وجود دارد که اگر به فکر ساختن یک اصطبل ایمن برای اسب خود هستید، می توانید از آنها استفاده کنید.

  • انتخاب نوع اصطبل
  • ارتفاع اصطبل
  • عرض راهروها
  • انتخاب درب های اصطبل
  • کف های مختلف برای اصطبل
  • سقف اصطبل
  • سیم کشی و روشنایی

برای شروع، هنگام ساختن اصطبل می توانید بین غرفه های باکس(عریض) و غرفه های تای (ایستاده) یکی را انتخاب کنید. در باکس ها برای اسب با اندازه ی متوسط، حداقل اندازه گیری باید 3 در 3 متر با ارتفاع 3 متر و3 در 6 متر با ارتفاع 6 متر باشد. این حداقل استاندارد است و توصیه می شود در صورت امکان یک باکس بزرگتر بسازید. این اندازه گیری توسط شورای تحقیقات کشاورزی و مواد غذایی کانادا ، برای مراقبت و استفاده از حیوانات مزرعه تنظیم شده است. در غرفه های تای حداقل اندازه گیری ها 1تا 5 متر عرض و 2تا 4 متر طول دارند. غرفه باید به اندازه ی کافی بزرگ باشد تا اسب راحت بتواند دراز بکشد.

علاوه بر این ، با توجه به ارتفاع غرفه ها، باید یک غرفه ی اسب از چوب های مستحکم با دیوارهای تا ارتفاع 1 تا 4 متر ساخته شود. توصیه می شود در بالای دیوارهای چوبی از شبکه استفاده کنید تا از تهویه و نور کمک بگیرید. این کار همچنین به اسب ها اجازه می دهد تا یکدیگر را ببینند. پنجره ها همچنین روشنایی و تهویه طبیعی را فراهم می کنند. سعی کنید تا حد امکان از پنجره های زیاد در طراحی اصطبل استفاده کنید. برای جلوگیری از شکستن شیشه ها توسط اسب ها، پنجره ها باید با شبکه های محکم پوشانده شوند. پنجره های با لولا به کشویی ها ترجیح داده می شوند، زیرا دومی ممکن است از خاک پر شده و شروع به گیر کردن کند و این موضوع باعث ایجاد مشکل خواهد شد.

عرض راهروها

راهروهای بین غرفه ها باید حداقل 3 متر عرض داشته باشند. از آنجا که به طور کلی یک آخور برای یونجه در مقابل غرفه ی تای شکل وجود دارد ، باید در هنگام برنامه ریزی، طول آخور را نیز در نظر بگیرید.
اصطبل باید از ساختاری محکم برخوردار باشد.

درب های اصطبل

هنگام طراحی اصطبل، می توانید درب ها را یا درب کشویی یا لولادار انتخاب کنید. ملاک درب ها این است که حداقل باید 1.2 متر عرض داشته باشند و چفت ها باید به راحتی باز شوند اما نه انقدر راحت که اسب ها بتوانند آن را باز کنند. درب های انبار غذا هم باید قفل شوند.