تاثیر موسیقی بر استرس اسب  

محققان همچنین تاثیر انواع موسیقی را بر روی اسب های اصطبل بررسی کردند. کلر کارتر و لیندا گرینینگ از کالج هارتپوری در گلوستر انگلستان ، هشت اسب اصطبل را مورد مطالعه قرار دادند.

آنها هشت اسب اصیل عقیم شده را در معرض چهار نوع موسیقی قرار دارند، هر کدام به مدت 30 دقیقه و همچنین 30 دقیقه نیز بدون موسیقی سپری کردند. محققان با توجه به تأثیر انواع مختلف موسیقی ، این موارد را بررسی کردند: بتهوون، هنک ویلیامز جونیور ، گرین دی و نیو استوریز. این گزینه ها تأثیرات کلاسیک ، کانتری ، راک و جاز را مورد بررسی قرار دادند. آنها 120 مشاهده ی رفتار را در هر اسب و در هر نوع موسیقی ثبت کردند. یک نمودار (کاتالوگ کلیه رفتارها یا عملکردهایی که توسط اسب ها به نمایش گذاشته می شود) این رفتارها را تشریح می کند.

محققان دریافتند که اسب ها هنگام گوش دادن به کلاسیک و کانتری، همانند زمانی که موسیقی نباشد رفتار می کنند یعنی رفتارهای آرامش بخش و هوشیار را نشان می دهند.

با این حال، با موسیقی کلاسیک و کانتری، اسب ها تمایل داشتند با ملایمت غذا بخورند تا زمانی که موسیقی نداشتند. کارتر و گرینینگ توضیح می دهند که این رفتار نشان دهنده آرامش و رفاه حال اسب ها است. هنگام پخش موسیقی جاز و راک، اسب ها رفتارهای استرس زای مکرر از قبیل ضربه زدن با سر، سم کوبیدن و خرخر کردن نشان می دادند.


کارتر می گوید:
“رفتارهایی که اسب ها هنگام گوش دادن به موسیقی کلاسیک و کانتری بروز دادند، نشان می دهد که موسیقی تأثیر زیادی بر محیط اسب داشته است. “
کارتر و گرینینگ پخش موسیقی در اصطبل را با حجم 21 دسی بل توصیه می کنند. مجله ی Equine Wellness چند نکته را در مورد استفاده از موسیقی برای اسب ها ارائه می دهد تا به آنها در استراحت در اصطبل کمک کند.