چگونه خود و اسب را در باران ایمن نگه دارید؟

مادیون مرجع اخبار سوارکاری – چگونه خود و اسب را در باران ایمن نگه دارید؟

اگر در حال سوارکاری هستید و شما و اسبتان در یک ریزش ناگهانی باران گرفتار شده اید، بسیار مهم است که شما و اسب با خیال راحت به اصطبل برگردید. سوارکاری در هوای بد خطرناک است و برای اسب شما ترسناک است و ممکن است باعث عصبی شدن اسب شود.
 وقتی باران می آید ممکن است شما به راحتی اسب خود را به سمت اصطبل هدایت کنید اگر اسب شما وحشت کرده،راه نمی رود و یا پرخاش می کند، دیگر فرصت این کار را نخواهید داشت. نکته این مقاله کمک به شما در آرامش و کنترل اسب در چنین شرایطی است.
اگر اسب شما در حین طوفان در چراگاه است، مهم است که او را در سریعترین زمان ممکن در اصطبل قرار دهید. باران می تواند به پوشش بدن او صدمه بزند، یا می تواند خودش را گلی و کثیف کند. اسب های وحشت زده همچنین می توانند اسب شما را بترسانند و باعث شوند اسب های اطراف مجروح شوند.

اگر هنگام شروع باران در حال سواری هستید، حتما اسب خود را تحت کنترل خود نگه دارید. او را متوقف کنید و با سخنان مهربان به او اطمینان دهید که در امان است. همیشه خود و شرایط را کنترل کنید به خصوص اگر رعد و برق می زند، زیرا احتمال اینکه او بترسد وجود دارد. به یاد داشته باشید که اگر می ترسید یا عصبی هستید، به او اجازه ندهید که ترس شما را حس کند زیرا اسب نیز ترسیده یا عصبی خواهد شد.

در هنگام شروع باران اسب را متوقف کنید و از آن پیاده شوید. اگر اسب بشدت وحشت کرده و طناب را می کشد او را رها کنید، سلامتی شما از حفظ اسب مهم تر است.

گوش اسب خود را با دقت تماشا کنید. آنها می توانند در مورد آنچه او فکر می کند چیزهای زیادی به شما بگویند. اگر هنگام سوار شدن گوش ها کمی به عقب برگردند، این بدان معنی است که او تا حدودی آرام است و به شما گوش می دهد. همچنین این بدان معنی است که او به شما اعتماد می کند. اگر آنها رو به جلو باشند ، او نسبت به چیزی، احتمالاً صاعقه در دوردست، کنجکاو است. و اگر سرش را به عقب برگرداند و می توانید سفیدی چشمان او را ببینید، مراقب باشید! او ممکن است کار خطرناکی بکند.
اگر اسب شما آرام است مراق باشید و با آرامش او را تا اصطبل هدایت کنید. هرگز با سرعت در باران حرکت نکنید زیرا هوای نامساعد می تواند شما و اسب را به زمین بزند.
وقتی سرانجام به اصطبل رسیدید، از دستگاه اسکراپر عرق برای خشک کردن اسب خود استفاده کنید. اگر وقت دارید، به خوبی او را تمیز و غشو کنید. سم های او را برای وجود سنگ بررسی کنید و یک پتو را روی او بگذارید. اگر در هنگام سوار شدن زین او خیس شد، آن را خشک کنید تا چرم پوسیده نشود. اگر افسار او خیس شد، آن را خشک کنید. پد زین را بالای درب غرفه آویزان کنید تا خشک شود. قبل از ترک اصطبل، یک هویج به خاطر رفتار خوبش به او بدهید!