نظافت درمانی با اسب

نظافت اسب می تواند همچون دارویی برای درمان افسردگی عمل نماید و در مواقعی که میزان افسردگی تا حد زیادی پیشرفت نکرده باشد و شخص بیمار دیگر نتواند در محیط بسته به آرامش ذهنی برسد نظافت اسب و حضور در طبیعت تاثیر مثبتی در تسریع درمان آنها میگذارد.

بسیاری از روانشناسان معتقدند که نظافت حیوانات می تواند در انعکاس انرژی مثبت در محیط پیرامون زندگی و دفع انرژی منفی راهی بسیار موثر و مفید باشد .

برای درمان افسردگی به فرد پیشنهاد میشود با پرسنل نظافتی اسبها جهت کمک در نظافت اسب و بخصوص اسبهای دارای کره استفاده شود . 

با این کار در زمان نظافت فرد ناخودآگاه یک هم صحبت پیدا کرده و می تواند با او از استرس ها و ترس های خود دور شود و ذهن خود را به یک موجود مهربان که نیاز به کمک و نظافت وی دارد معطوف نماید و این هم صحبتی باعث تخلیه انرژی های منفی می گردد و معمولا با انرژی مثبت و امید بخشی به پایان می رسد. 

زمانی که فرد افسرده به سلامت کامل روح و روان میرسد که امور نظافت او را به نقطه کمال و رضایت رسانده و فرد از فعالیت خود احساس آرامش کند و دو فاکتور ذهنی و عملی محبت و تلاش برای بهتر شدن توسط او در نظافت اسب اعمال شده باشد .

یکی از تاثیرات مثبت نظافت اسب برای اشخاصی که در معرض افسردگی می باشند با انجام این فعالیت وقت و انرژی فرد مصرف می شود ، و دیگر وقت و انرژی  برای فکر کردن به مشکلات و استرس ناشی از آن نمی ماند نا خود آگاه از ایجاد افسردگی پیشگیری می گردد.

افرادی که در معرض ابتلا به افسردگی می باشند باید توجه جدی داشته باشند ، که نظافت درمانی با اسب زمانی تاثیر مثبت خواهد گذاشت که فرد با شناخت کافی از اصول نظافت یعنی ایمنی و مهارت پرسنل همراه ، نظافت اسب را انجام داده باشد در غیر اینصورت به علت شکست در انجام صحیح کار، شخص نه تنها از افسردگی دور نمی ماند ، بلکه ممکن است با ناراحتی از عدم توانایی خود افسردگی وی حادتر شود .