#فواید_سوارکاری2
•    افزایش صبر و بردباری :

اسب سواری نیازمند کسب دانش و مهارت زیادی است که لازمه ی این یادگیری و آشنایی با اسب ها و رفتار و فیزیولوژی آنها، وقت و صبر است. به همین دلیل اسب سواری مانند بسیاری از ورزش های دیگر باعث افزایش صبر و بردباری میشود.

•    افزایش اعتماد به نفس و مسئولیت پذیری :

اینکه قابلیت این را داشته باشید که از حیوانی بسیار بزرگ تر و تنومند تر از خودتان مراقبت کنید و او را کنترل کنید، تاثیر باور نکردنی ای بر روی اعتماد به نفس شما میگذارد و خود به تنهایی نیز احساس فوق العاده ای به شما می دهد. همچنین وقتی که شما با حیوانی با این عظمت و قدرت کار می کنید در حالی که هر کار کوچک شما میتواند بر روی حیوان تاثیر بگذارد، به طور ناخودآگاه در قبال امنیت اسب و اطرافیانتان احساس مسئولیت میکنید.

•    کاهش استرس و اضطراب :

با اینکه اسب سواری میتواند چالش های خودش را داشته باشد، اما بسیاری از افراد وقت سپری شده در هنگام اسب سواری را آرامش بخش می یابند. موقع سوارکاری شما باید بر روی تمامی مراحل تمرین دقت کنید و در این حین به طور ناخودآگاه نگرانی ها و مشکلات روزمره خود را فراموش میکنید. جدا از این، تنها همان احساس شادی و آزادی ای که در هنگام اسب سواری احساس می کنید و لذتی که از آن به دست می آورید، چه از یادگیری یورتمه رفتن و چه از مقام آوردن در مسابقات کشوری، بسیار متفاوت از هر احساسی است که تا به حال حس کرده اید و به طرز فوق العاده ای باعث کاهش استرس و اضطراب میشود.


•    یک ورزش کامل :

در طی تحقیقات راه اندازی شده توسط انجمن اسب انگلستان (The British Horse Society) ثابت شده است که شرکت منظم در اسب سواری برای سلامت انسان مفید است.  این تحقیقات که توسط دو دانشگاه در انگلستان (The University of Brighton و  Plumpton College) انجام شده، به بررسی تاثیرات ورزش های مرتبط با اسب و اسب سواری بر روی سلامت پرداخته.

@dostdaran_asbe_iran