✳️ #لنژ 
✴️ تکنیک

⭕️آرنج باید خمیده باشد مچ و انگشتان باید آزاد باشند ودست حالتی حساس به خود بگیرد , مچ باید در راستای بازو بطوریکه هیچ خشکی وانسداد انرزی ایجاد نکند .
⭕️ دست لنژ کننده باید آرام باقی بماند واز حرکات ناگهانی اجتناب کنداگر یک جابجایی بلند برای اجرای یک حرکت ضروری است پس از انجام ضروری حرکت , دست در موقعیت خود قرار بگیرد .
⭕️ لنژکننده می تواند تمام بدن اسب را روی بند لنژ احساس کند او می تواند بفهمد که کجا اسب تحت تنش وچه زمانی شاداب وسرحال است واین حساسیت یک پیش نیاز ضروری برای تشخیص      نیاز عضلات اسب به تقویت بیشتر ویا آزاد سازی عضلات منقبض دارد .
⭕️ بند لنژمی تواندسروگردن اسب را به داخل قوس وهمچنین به سمت تثبیت آهنگ ودرخواست انتقالی معکوس هدایت کند در خواست وتشویق به قوس آمدن سرو گردن در زمانی که یکی از دست ویا پای داخل بر روی زمین است (به جز زمان تعلیق گام)امکان پذیر است .
⭕️ شلاق باید طوری نگهداری شود که نوک آن رو به زمین باشد , نشانه رفتن دائمی آن به سمت مفصل خرگوشی به طوری که تعدادی از مربیان توصیه می کنند به   معنی رانش دائم همانند یک ساق چنگ زده دائم درتهیگاه اسب است واسب را در ابتدا آشفته می سازد ولی به مرور عادت می کند که به آن بی توجه باشد ولنژ کننده   یک فرصت تنظیم سرعت را از دست می دهد .
✳️ #لنژ 
✴️ #تکنیک

⭕️اگر شلاق پایین گرفته می شود بدین معناست که اسب با تحرک خوبی حرکت می کند  ودر زمان مورد نیاز بالا آوردن آن به معنی تلاش  بیشتربرای حرکت رو به جلوست .
⭕️ اگر اسب بالا آوردن شلاق را فراموش کرداثرجایگزین حرکت آرام تسمه شلاق در یک دامنه وسیع از عقب به جلو ودر ادامه از بالا به پایین میباشد .
⭕️ لنژ کننده باید از تمامی طول شلاق (بدنه + تسمه) بعنوان امتداد دهنده طول بازوی خارج برای تحریک اسب استفاده نماید .
⭕️ اثر جایگزینی قوی تر بعدی یک صدای ایجاد شده از تسمه به واسطه حرکت  بلند وسریع  از بالابه پایین می باشد ,وقتی اسبهای دیگر در محوطه هستند صدای بلند شلاق باعث ترس آنها خواهد شد ..
⭕️ وقوی تر از این تحریکات لمس پاهای پشتی توسط تسمه شلاق است همچنان که کنده شدن وحمل پاها از زمین را ممکن می سازد .
✳️ #لنژ 
✴️ تکنیک

⭕️اگر اسب به حرکت به داخل دایره تمایل دارد, بابالا آوردن شلاق به سمت شانه  ویا سر,  او را به بیرون وروی دایره هدایت کنیددر روش آوردن شلاق در         موقعیت درست باید گفت که سر شلاق به سمت پایین وبه آهستگی به سمت جلو حرکت کرده سپس با بالا آوردن آن اسب تنها حرکت تسمه بسمت سر را می بیند ,   نه حرکت عقب به جلوی شلاق را وبه عبارتی دیگر ممکن است او به غلط تعبیر به حرکت عقب به جلو واثر رانشی داشته باشد .
⭕️ اسب به سرعت بالا آوردن شلاق پشت کپل ویا تکان تسمه از عقب به جلو را را یاد می گیرد همچنانکه بالا آوردن وتکان دادن تسمه در ناحیه شانه به معنی بیرون     رفتن در قوس دایره( کلا ” دور شدن از شلاق! ونقطه فشار ! ولی اگر از شلاق دور شد دیگر ادامه ندهید , چون معنی حرکت را از بین میبرید.)و برای آهسته تر  کردن حرکت  می توانید از زیر بند لنژ با بالا آوردن شلاق در جلوی حرکت باعث کاهش سرعت حرکت در اسب گردید .
⭕️ صدا میتواند بسیار ارزشمند باشدبخصوص بااسبهای جوان وهمچنین بااسب هایی که بدون تمرکزونامطمئن حرکت می کنند .
⭕️ بیشتراسبهابه خوبی به صدا گوش داده وعکس العمل نشان می دهند,صدا میتواند در توضیح وحمایت اثرات شلاق وبندلنژ بسیار مفید باشد .
⭕️ همچون سواری در زیر زین اسب بایدبین اثرات رانشی وباز دارنده قرار گیرد .
⭕️ شروع کردن اسب بیرون بر روی دایره مشکل ترین قسمت از کل تمرین محسوب میگردد چون اسبهای زیادی تمایل به نزدیک شدن به لنژکننده در وسط دایره دارندکه او باید به آرامی شانه آنها رابه بیرون وبر روی دایره براند .