چرا گاهی اسبها را خلاص می کنند؟

مهرین کشی اسب موضوعی است که هیچ صاحب اسبی دوست ندارد درباره اش فکر کند. با اینکه اسب ها طول عمری بین 25 تا 30 سال دارند، اما ما هرگز برای خداحافظی با آنها آماده نیستیم. با این حال، حتی اسب های جوان هم ممکن است در صورت بیماری یا آسیب شدید، در معرض مرگ انتخابی قرار بگیرند.

با اینکه پرداختن به این موضوع خیلی سخت است، اما اگر برنامه ای داشته باشیم و بدانیم اگر چنین وضعیتی پیش آمد چه انتظاری می شود داشت، هم خودمان و هم اسبمان را از عذاب بیهوده نجات می دهیم.

 مهرین کشی اسب

تصمیم به کشتن انتخابی اسب بر عهده مالک آن است. دامپزشکان نباید بگویند اسب دیگر به درد زنده ماندن نمی خورد. کار آنها این است که وقتی اسبی به شدت مریض می شود، آسیب می بیند یا با وضعیت حادی روبروست، او را معاینه کنند و حقایق را واضح و روشن در اختیار مالک اسب بگذارند تا مالک بتواند بر اساس آن خودش تصمیم بگیرد که می خواهد اسب زنده بماند یا خلاص شود.

مهرین کشی اسب

با وجود این، بیشتر دامپزشکان اگر ببینند شانسی برای زنده ماندن اسب وجود ندارد یا راهی برای کاهش رنج و درد او نیست، پیشنهاد خلاصی او را می دهند. گاهی اوقات اگر اسب برای خودش، مالکش یا اسبهای دیگری که دور و برش هستند خطرناک شود هم دامپزشکان پیشنهاد می کنند او را خلاص کنید. ولی حتی در این شرایط هم تصمیم نهایی با مالک اسب است.

مهرین کشی اسب

علاوه بر این، خیلی از دامپزشکان ممکن است در مقابل درخواست مالک اسب برای خلاص کردن اسبی که زیادی پیر شده یا مشکل آرتروز دارد و نمی شود سوارش شد، مقاومت کنند. یک اسب شاید دیگر نتواند در مسابقه شرکت کند یا کار کند، اما هنوز می تواند همراه خوبی باشد یا اگر در دشت رها شود زندگی خوبی داشته باشد. اگر مالک اسبی دیگر نخواهد زیر بار خرج و مخارج نگهداری از او برود، دامپزشک قبل از اینکه درباره خلاص کردنش تصمیمی بگیرد، به پیدا کردن خانه دیگری برای او فکر می کند.