دانشمندان انگلیسی با انتشار نتایج حیرت انگیز پژوهش هایشان سر و صدای زیادی راه انداختند: پولهای هنگفتی که برای کشش اسبتان با یک نریان خوش تیپ و قوی هزینه می کنید فقط 10% در موفقیت اسبی که متولد می شود تاثیر دارد!

 

پژوهشگران اعلام کردند که موفقیت و بُردهای اسب تا 90% بستگی به این دارد که در طول زندگی اش چه اتفاقاتی برایش افتاده، چطور پرورش یافته و چه کسی او را تربیت کرده و تمرین داده است. متاسفانه کره اسب دوست داشتنی شما فقط ده درصد توانایی موفقیتش را از پدر و مادر خوش نامش به ارث برده است!

محققین این نتایج را با بررسی میزان موفقیت ها، میزان هزینه برای کشش، و روند زندگی بیش از 4000 راس اسب از سال 1922 تا کنون به دست آوردند.

یکی از پژوهشگران چنین می گوید: "شاید کره های نریانهای گرانقیمت شاید بردهای بیشتری داشته باشند، اما این لزوما به ژنهایی که از پدر و مادرشان ارث برده اند مربوط نمی شود. بلکه احتمالا به این خاطر است که اسبهایی که این همه برای تولیدشان هزینه شده، برای تربیتشان هم همینقدر هزینه می شود."

این خبر برای پرورش دهندگان اسب بسیار بحث برانگیز بوده، اما احتمالا آنها معتقدند همین ده درصد هم ارزشش را دارد!

خب، پیام این خبر واضح است: اینکه پول بیشتری برای کشش اسب بدهید لزوما موفقیت های بعدی کره حاصله را تضمین نمی کند. البته صاحبان نریانهای پرهزینه زیر بار این حرف نخواهند رفت، اما شاید اسب تروبردی که توی زمین پشت خانه تان دارد چرا می کند هم صاحب یک خط خونی قوی ولی ناشناخته باشد ...

اختصاصی دنیای اسب