فواید سوارکاری بر روح، جسم، روان و احساس



برای افرادی که سوارکاری نمی‌کنند، سوارکاری ممکن است کار ساده‌ای به‌حساب آید که در آن فقط لازم است سوارکار روی اسب بنشیند و چند دستور ساده هم به اسب دهد، مثلاً بگوید: "هی برو، یا وایسا، یا بچرخ"
اسب هم وقتی سوار را به این‌طرف و آن‌طرف می‌برد همین کارها را انجام می‌دهد، مگر نه؟
سوارکاری خیلی بیشتر ازآنچه که یک تماشاگر ساده فکر می‌کند کار دارد و سوارکاری فایده‌های زیادی علاوه بر صرفاً لذت بردن دارد؛ فایده‌هایی برای جسم، برای ذهن و برای روان و احساس.
سوارکاری باعث می‌شود بدن شما به تعادل و هماهنگی برسد. حرکاتی که برای هدایت اسب به کار می‌برید نیازمند آگاهی از وضعیت بدنتان است. علاوه بر این، در هنگام سوارکاری از عضلات زیادی استفاده می‌کنید؛ به‌خصوص عضلات پاها، شکم، شانه و پشت. سوارکاری فقط نیاز به قدرت بدنی ندارد، بلکه باید عضلاتی انعطاف‌پذیر داشته باشید تا به ثابت ماندنتان روی اسب و هماهنگی بدنتان کمک کند.
اکثر سوارکارهای تازه‌کار احساس می‌کنند که فشار زیادی به عضله داخل ران‌هایشان وارد می‌شود و درواقع این عضلات خیلی خسته می‌شوند، اما طولی نمی‌کشد که با ادامه کار، این عضلات قدرت و انعطاف کافی پیدا می‌کنند و سواری راحت می‌شود.
قدم رفتن با اسب باعث می‌شود اندام‌های داخلی بدن به فعالیت بیفتد، درست مثل زمانی که با پاهای خودمان قدم می‌زنیم. این امر باعث می‌شود کبد بهتر کار کند و عمل گوارش غذاها به‌خوبی انجام شود. واقعیت اینکه این ورزش برای افرادی که روی ویلچر هستند بسیار مفید است.
شما در هنگام سوارکاری مقدار زیادی کالری می‌سوزانید. دکتر پاملا پیک دریکی از مقاله‌هایش به نام بدنی سالم برای خانم‌ها می‌نویسد: سوارکاری معمولی برای یک خانم حدود ۸۰ کیلویی، در هر دقیقه ۵ کالری انرژی بدن را می‌سوزاند. حال هرچه سرعت سواری شما و مسافتی که سواری می‌کنید بیشتر شود فعالیتتان و درنتیجه مقدار انرژی که بدنتان می‌سوزاند بیشتر می‌شود.