مصاحبه با محمد حسین مکاری نژاد نفر دهم رنکینگ کشور درآخرین رتبه بندی سوارکاران تاخرداد 94
مصاحبه با محمد حسین مکاری نژاد نفر دهم رنکینگ کشور درآخرین رتبه بندی سوارکاران تاخرداد 94 و پر امتیاز ترین سوارکار استان اصفهان تا کنون
محمد حسین مکاری نژاد نام آشنا برای همه ی دوستداران رشته سوارکاری و خصوصا اصفهانیهای عزیز که در طول فعالیتها و موفقیتهای چند ساله اش شاهد موفقیت های چشمگیرش در سطح ملی و بین المللی هستیم و اکنون تمام تلاشش برای کسب یکی از 5 رتبه اول رنکینگ کشور در مسابقات پرش با اسب است
وی در سال جاری در سه ماهه اول در 5 مسابقه استانی ،کشوری و برون مرزی حضور داشت که توانست مقامهای زیر را در رده های مختلف از آن خود کند
کسب مقام اول رده 125 و مقام دوم رده 120 مسابقات هیات استان اصفهان
کسب مقام نهم رده 125، کسب مقام ششم رده 145 و کسب مقام 14 ردهه 150 در مسابقات بین المللی csi4* آذربایجان
کسب مقام هشتم رده 120 ،کسب مقام دهم رده 145 ،کسب مقام دوم رده 130 و کسب مقام پنجم روز آخر مسابقات csi2* کشورکسب مقام دوم اسب ایرانی رده 135 و کسب مقام چهارم رده40 در جام کویر الماس کرمان
محمد حسین مکاری نژاد در اردیبهشت امسال در مسابقات CSI4* آذربایجان شرکت کرد و توانست با کسب عناوین بسیار خوبی افتخار بزرگی را برای ایران و بخصوص جامعه سوارکاری کسب کند
وی بزرگترین نقطه ضعف شرکت کنندگان ایرانی در این مسابقات را نداشتن اسب خوب و اسپانسر مناسب و عدم برنامه ریزی صحیح عنوان کرد و گفت : تنها نقطه قوت برای ما حضور ایرانیان با همت بالا و علاقمند و تلاش مستمر شان بود که به چشم میخورد
وی خاطر نشان کرد : گرانترین اسب ایران در این مسابقات حدود 60 هزار یورو بود که در مقایسه با اسبهای دیگر کمترین قیمت را داشتند.این در حالیست که ارزانترین اسب سوارکاران خارجی 100 هزار یورو برآورد شده بود.
مکاری نژاد در ادامه از هیات سوارکاری استان اصفهان هم گله مند بود.
وی عدم حمایت مادی و معنوی از سوارکاران را بزرگترین نقطه ضعف هیات دانست و گفت : انعکاس موفقیت سوارکاران این استان حداقل کاری است که هیات هر استان باید انجام دهد و جا دارد که به نحوی شایسته تر از قهرمانان قدردانی شود و حتی حضور رییس هیات در مسابقات ملی شاید نقطه قوتی برای موفقیت بیشتر شرکت کنندگان در مسابقات ملی و بین المللی است که کمتر دیده می شود.
نفر دهم رنکینگ کشور در ادامه افزود شرکت در مسابقات برون مرزی نیاز به پشتیبانی مالی و صرف وقت و زمان زیادیست چرا که زمان قرنطینه و رفت و برگشت در هر مسابقه حداقل دو ماه طول می کشد و گاهی آنقدر هزینه ها زیاد است که گاهی باید بیش از حد مورد نظر از جیب سوارکار هزینه شود.
این سوارکار قصد دارد در سه ماهه اول پاییز با سفر خود به کشور آلمان و حضور در یک مدرسه سوارکاری عالی دوره های فشرده آموزشی را زیر نظر مربیان برجسته این کشور طی کند و با حضور در مسابقات آنجا سطح سوارکاری اش را بالا برد.
مکاری نژاد در پایان از علاقمندان این رشته خواست تا با تحقیقات بیشتر و هدفمند وارد این رشته شوند و این نکته را مدنظر داشته باشند که شروع سوارکاری به هزینه های بالایی نیاز ندارد و همه اقشار می توانند در کلاسهای آموزشی شرکت کنند .